Christina Sulebakk tillbaka på
TV-dagen 29 augusti
29 augusti var det åter dags för TV-dagen i Stockholm.
Några av dagens talare:
Sedan starten 2020 har Mahmoud Mustapha varit Allentes CCO. Men till TV-dagen kommer han som tillförordnad vd för ett samtal om den transformativa resa mot tillväxt som operatören nu vill fokusera på.
Magnus Anshelm, vd för MMS, kommer att avslöja spännande data över det totala tittandet och hur det fördelas mellan linjärt och play på titelnivå, samt hur olika detta kan vara för olika titlar och i olika målgrupper.
Annonser som folk älskar att använda. Låter det för bra för att vara sant? Tänk om det fanns ett format som hjälper publicister att locka tillbaka mediainvesteringar från sociala medier, där annonsörer får både en effektiv kampanj och en analys som verkligen betyder något för framtida investeringar. Vd Calle Sjönell, tidigare strategichef på Meta, är på TV-dagen för att presentera Swipefinder.
Hur mår tv-branschen, produktionsbolagen? Hur påverkar de många aktörerna klimatet? Eva Hamilton, ordförande Film&TV-Producenterna, kommer till TVdagen för att prata om samtiden, men vi passar även på att färdas bakåt genom hennes karriär.
Bland flera intervjuer på scen kan vi välkomna tillbaka Christina Sulebakk, nordisk vd för Warner Bros Discovery, i ett samtal om satsningen på underhållning, lokalt innehåll, reklamintäkter och såklart lanseringen av Max. Hon får sällskap på scen av WBD:s nordiska innehållsdirektör Axel Eriksson.
I ett panelsamtal med fokus på content möter vi Christian Wikander, tidigare bland annat chef för originalproduktion vid HBO Nordic och Global Head of Scripted hos Banijay, Johanna Lind, chef TV4 Drama, och Josefine Tengblad, medgrundare till Nordic Drama Queens.
Olle Agebro kommer till TV-Dagen för att prata om framtiden för mer nischade streamingtjänster. Agrebo är ansvarig för Göteborg Filmfestivals tjänst Draken Film, samt driver själv genre-tjänsten Splatter.
Marie Nilsson, vd för Mediavision, kommer som vanligt att inleda dagen med de senaste sifforna och analyserna.
Till TV-dagen kommer även Erik Landt för att berätta om resan för Samsung TV. Vilken plats och framtid har denna typ av tjänst i tv-landskapet?
Under temat Globala trender för streamingtjänster kommer vi att få lyssna på Michael Lantz, vd för Accedo, Maria Hellström, vd för Codemill, samt Vionlabs grundare Arash Pendari.
På operatörsspåret ska vi bland annat samtala om hur konkurrenter förhåller sig till varandra, hur anpassningen sker efter nya kundbeteenden, var pengarna ska komma in i framtiden. I panelen sitter Oscar Karlsson, chef för konsumentaffären på Telia, Hanna Idstam, tv-chef Telenor Sverige, Victor Liljeroth, Head of Sweden Allente, och Niclas Rosendahl, chef för TV & Play på Tele2.
Till TV-dagen välkomnar vi i år Anna Careborg, nyhetsdirektör på SVT, och Margaretha Eriksson, programchef på UR. De kommer att berätta om den gemensamma satsningen på att nå unga med trovärdiga och relevanta nyheter som startar till hösten.
Stian Løland och Marcus Schödin från Nordic Content Protection följer upp vårens tema-event med att gå djupare in på problemet med illegal IPTV. Dessutom kommer de att berätta om responsen på sommarens anti-piracykampanj.
HÄR ANMÄLER DU DIG TILL TV-DAGEN
TORSDAGEN DEN 29 AUGUSTI 2023 - KL 09:00-18:00
Nalen, Regeringsgatan 74
Pris 6500kr (ex moms). För TV-Nyheternas prenumeranter gäller 5900 kr.
För anmälan av flera deltagare, kontakta mathias.dahlstrom@tv-nyheterna.se.