NYHETSARKIVET
23 jan 2020 14:18
Discoverys kampanj för Allsvenskan närmare supportrarna
Ingen har väl missat att Discovery Networks Sweden har tagit över Allsvenskan (och Superettan). Nya kampanjen kallar de Allsvenskans nya hemmaplan och äör skapad av Acne.

"När Allsvenskan och Superettan för första gången på 23 år får en helt ny hemmaplan hos Dplay, vill vi vara tidiga med att manifestera det genom den här kampanjen. Vår vision är att under 2020 ta Allsvenskan och Superettan närmare supportrarna, bl.a. genom distributionen på Dplay, hur vi lägger upp vår produktion och hur vi väljer att paketera och prissätta. Att komma närmare fotbollen är därför ledstjärnan i den här kampanjen, och den känsla vi vill förmedla i alla våra annonser", säger Discoverys Director Marketing Carl Waldenor om kampanjen.

TIPSA EN VÄN
Mathias Dahlström
redaktör TV-Nyheterna
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561